Popis kurzu:
V kurze "Pohoda pred kamerou" sa od Edity Berkovej dozviete všetko, čo potrebujete na natáčanie skvelých videí. Či je to krátke video na Facebook alebo dlhé video na vlastný web.
Video je jedným z najúčinnejších nástrojov na spojenie s publikom. Myšlienka postaviť sa pred kameru sa môže na prvý pohľad zdať desivá, ale keď viete, ako hovoriť na kameru a ako to robiť s ľahkosťou a sebadôverou, ľudia si to všimnú.
A prečo je to také dôležité? Človek chce vždy spolupracovať s tými, ktorí sa mu páčia a ktorým môže dôverovať. Od tých potom bude aj rád nakupovať. Keď sa so svojimi zákazníkmi spojíte pomocou videí, stanú sa vašimi fanúšikmi (a študentmi!) na celý život.
V kurze sa dozviete:
- aké sú základné princípy natáčania autentických videí
- prečo ľudia natáčanie neustále odkladajú
- aké je dôležité a silné zdieľanie toho, čo milujete a čomu veríte
- aké si robíme ilúzie o strachu z natáčania
- aký má byť zámer každého videa a možnosť tvorby obsahu
- ako je dôležité zacielenie a zmysel každého videa
- ako využiť silu svojho príbehu
- ako si uvedomiť, kto je vašou cieľovou skupinou a či je len jedna
- ako sa naučiť hovoriť pred kamerou
- ako si „smajlíkom“ pomôcť k autentickému pohodovému prejavu
- ako pracovať s čítačkou
- aká je zásadná vec, ktorú človek zistí až na DAMU
- aké sú tri hlavné techniky, ktoré vám zaručene pomôžu k pohode pred kamerou ak zapamätaniu textu
- aký budete potrebovať statív, mikrofón a svetlá
- prečo je obzvlášť dôležitá kvalita zvuku
- základné informácie o strihu a exporte videí v mobile
- aké sú štýly natáčania pre rôzne zdroje - YouTube, Facebook a Instagram
- aký druh oblečenia vo videu rozhodne nenosiť
Byť pred kamerou v pohode neznamená hrať rolu, ale byť sám sebou – bez zábran a bez strachu. Je dobré zdieľať svoje najautentickejšie ja spôsobom, ktorý je tak pútavý, že ľudia majú pocit, že vás poznajú.
(zobraziť celý popis kurzu)
Kurz „Pohoda pred kamerou“ s Editou Berkovou je určený pre každého, kto sa chce naučiť byť pred kamerou prirodzený a cítiť sa v pohode. Schopnosť natáčať autentické videá je v dnešnej dobe jedným zo základných nástrojov marketingu a zviditeľnenia.
Veľa ľudí sa natáčania videí bojí. Edita vám ukáže, ako sa cítiť pred kamerou dobre. Nielenže to nie je vôbec nič ťažké a naozaj sa nie je čoho báť, ale ešte ku všetkému je to skvelá, hravá a autentická možnosť propagácie, zviditeľnenia sa, prebudenia vnútornej kreativity a zvýšenia vášho sebavedomia.
Je čas byť pred kamerou v pohode!
Lekcie kurzu:
Cieľom tohto kurzu je presvedčiť vás o tom, že natáčať autentické videá a zažívať pohodu pred kamerou je nakoniec veľmi jednoduché a že tu nie je NIČ, čo by vás malo akokoľvek odradiť. Poďte do toho so mnou a ja vám sľubujem, že už v polovici kurzu s natáčaním vlastných, pohodových videí začnete a ešte ku všetkému vás to bude naozaj baviť!
Ako prekonať strach a ukázať, kto naozaj ste? V tomto videu vám priblížim na prvý pohľad banálnu, ale tak dôležitú vec, na ktorú veľa ľudí zabúda.
Prečo je dôležité, aby vás vaši zákazníci videli a ako je to teda s tým sebavedomím pred kamerou? Nikdy to nevzdávajte!
V tomto diele si povieme o jednej veľmi podstatnej veci, ktorú vám väčšinou nikto nikde neprezradí, a pritom je pre nakrúcanie autentických videí úplne zásadný!
Do tohto kurzu ste nešli preto, aby ste natáčanie stále len odkladali. Po tomto videu už vám nezostane nič iné, než s natáčaním svojich autentických videí skrátka začať!
Je veľmi dôležité vedieť, aký je zámer každého nášho videa. Čo týmto videom chceme naozaj povedať? Nie je to predsa zakaždým priamy predaj či ponuka. Často sa len chceme k svojim zákazníkom dostať bližšie. Jedna z mojich klientiek je súčasťou MLM (Multi-level marketing), ale jej obsahový marketing sme spoločne postavili napr. na ukážke jej odvahy zložiť všetky staré rodinné fotografie svojich babičiek a namiesto toho si na prázdnu stenu namaľovať prekrásny farebný obraz. Cieľom teda neboli produkty, ktoré ju živia, ale zdieľanie jej odvahy. A prečo? Pretože presne o tom je autentický marketing.
Naozaj viete, ku komu hovoríte? Je vaša cieľová skupina tou jedinou? Napriek tomu, že sa do toho väčšinou nikomu nechce, je veľmi dôležité vedieť, kto je váš divák. Nie vždy je totiž vaším jediným divákom váš klient. O tom už podrobnejšie v tomto dieli.
Pomerne často sa stáva, že sa človek ocitne v bode, keď nevie, čo ďalej zdieľať. Verte, že ide o obyčajné zdanie, pretože obsah je možné čerpať práve z týchto troch základných „šuplíčkov“.
Sila vášho príbehu alebo príbehu vašej značky je obrovská. Viete ale, ako ju využiť? Tzv. storytelling sa v súčasnej dobe radí medzi najefektívnejšie spôsoby odovzdávania myšlienok. Začnite aj vy využívať jeho silu.
Toto vie len málo ľudí, a pritom je to také dôležité. Ako a čím teda nadviazať ten skutočný kontakt s divákom?
V tomto dieli si ukážeme tri hlavné techniky, ktoré vám zaručene pomôžu k pohode pred kamerou, dozviete sa viac o prínose živých vysielaní a taktiež si odnesiete podrobný návod, ako pracovať s čítačkou. Občas to človek dá tzv. „z fľaku“, ale niekedy je skrátka potrebné si text vopred pripraviť a na plynulý prednes sa nebáť použiť čítacie zariadenie.
Technika tu nie je preto, aby vás brzdila. A keď nezastavila ma, tak nezastaví ani vás. Budeme sa podrobnejšie rozprávať o statívoch a svetlu. Nie je totiž nad to, mať v kabelke okrem Coco Chanel aj statív. A svetlo môžete vyriešiť aj obyčajnou lampičkou.
V ďalšom diele sa budeme podrobnejšie rozprávať o mikrofónoch, pretože keď chcete niečo povedať, malo by vás byť počuť. V tomto videu vám ukážem rozdiel medzi tzv. klopovým a smerovým mikrofónom a povieme si, ktorý mikrofón je na čo vhodný. V súčasnej dobe sú kvalitné mikrofóny pre bežné užívanie už len záležitosťou pár stoviek korún, takže ak máte chuť posunúť svoj nový koníček o úroveň vyššie, určite sa po nejakom fajn mikrofóne pozrite.
Štýl natáčania by sa mal líšiť podľa toho, kam budeme video dávať (či pôjde na YouTube, Facebook alebo Instagram). call to action = výzva na akciu).
V tomto diele sa dozviete, ako na jednu z najpoužívanejších funkcií pri úprave videa. Nájdete tu množstvo teórie a zároveň som pre vás pripravila aj krátky návod, ako na strih videa v mobile. Pre tieto prípady používam aplikáciu CapCut, v ktorej bol spracovaný aj tento kurz.
Sedieť alebo štát? Čo rozhodne pred kameru nenosiť? A prečo je taká dôležitá gestikulácia? To všetko si preberieme v tomto záverečnom diele.
Tu môžete komunikovať s lektorom a ostatnými účastníkmi kurzu.
O lektorovi:
Edita Berková - kreatívny umelec, autentický marketing
1 kurz
Odjakživa milujem natáčať autentické, kreatívne videá, prebúdzať v ľuďoch odvahu zdieľať to, čo milujú a čomu veria, fotiť a fotografie ďalej upravovať do farebných liečivých fotoObrazov.
Autentický a kreatívny marketing je pre mňa oblasť veľkej radosti a slobody. Čím dlhšie v tomto kreatívnom neznáme pobývam, tým viac možností mi do života prichádza.
Teším sa, že sa na tejto ceste spoločne potkáme... :)
S láskou, Edita (www.editaberkova.cz)
Jana Radostová
5. 12. 2024
Dobrý den, nápad tohoto kurzu je určitě zajímavý, ale obávám se, že pohoda před kamerou u mě jen tak dlouho nebude fungovat. Ale pro někoho jistě může být velkým přínosem.
Kurzy pro radost
Dobrý den, Jano, děkujeme Vám za Vaše hodnocení a krásných pět…
Zobrazit celý komentář
Dobrý den, Jano,
děkujeme Vám za Vaše hodnocení a krásných pět hvězdiček! 😊 Moc si vážíme toho, že jste kurz vyzkoušela, i když se Vám zatím pohoda před kamerou zdá jako výzva. Věříme ale, že s trochou tréninku a cviku by se to mohlo změnit – je to přece jen dovednost, kterou si člověk osvojuje postupně.
Pokud budete mít chuť, zkuste některé tipy z kurzu znovu a pomalu si je osvojujte. Třeba se nakonec před kamerou budete cítit přirozeněji, než byste čekala! 😊 Ať už se rozhodnete jakkoliv, děkujeme Vám za Vaši zpětnou vazbu.
Petra z Kurzů pro radost