Popis kurzu:
V kurze „Pohoda pred kamerou" sa od Edity Berkové dozvíte všetko, čo potrebujete k natáčaniu skvelých videí. Nech je to krátké video na Facebook alebo dlhé video na vlastnéj webovej stránke.
Video je jedním z najúčinnejších nástrojov na spojení s publikom. Myšlienka postaviť sa pred kameru sa môže na první pohľad zdáť desivá, ale keď víte, ako hovoriť na kameru a ako to robiť s ľahkosťou a sebadôverou, ľudia si toho všimnú.
A prečo je to tak dôležité? Človek chce vždy spolupracovať s tými, kteří sa mu líbí a ktorým môže dôverovať. Od tých potom bude aj rád nakupovať. Keď sa so svými zákazníkmi spojíte pomocou videí, stanú sa vašimi fanšikmi (a študentmi!) na celý život.
V kurze sa dozvíte:
- aké sú základné princípy natáčania autentických videí
- prečo ľudia natáčanie neustále odkládajú
- ako je dôležité a silné sdílenie toho, čo milujete a čomu veríte
- aké si děláme ilúzie o strachu z natáčania
- aký má býť zámer každého videa a možnosť tvorby obsahu
- ako je dôležité zacílenie a zmysel každého videa
- ako využiť sílu svojho príbehu
- ako si uvedomiť, kto je vaší cieľovú skupinou a či je len jedna
- ako sa naučiť hovoriť pred kamerou
- ako si „smajlíkom“ pomôcť k autentickému pohodovému prejavu
- ako pracovať so čtečkou
- aká je zásadná vec, ktorú človek zistí až na DAMU
- aké sú tri hlavné techniky, ktoré vám zaručene pomôžu k pohode pred kamerou a k zapamätaní textu
- aký budete potrebovať statív, mikrofón a svetlá
- prečo je zvlášť dôležitá kvalita zvuku
- základné informácie o strihu a exporte videí v mobile
- aké sú styly natáčania pre rúzne zdroje – YouTube, Facebook a Instagram
- aký druh oblečenia vo videu rozhodne nenosiť
Být pred kamerou v pohode neznamená hrať rolu, ale být sám sebou – bez zábran a bez strachu. Je dobré sdíľať své najautentickejší já spôsobom, ktorý je tak pútaúci, že ľudia majú pocit, že vás poznajú
(zobraziť celý popis kurzu)
Kurz „Pohoda pred kamerou“ s Editou Berkovou je určený pre každého, kto sa chce naučiť byť pred kamerou prirodzený a cítiť sa v pohode. Schopnosť natáčať autentické videá je v dnešnej dobe jedným zo základných nástrojov marketingu a zviditeľnenia.
Spousta ľudí sa natáčania videí bojí. Edita vám ukáže, ako sa cítiť pred kamerou dobre. Nielenže to nie je vôbec nič ťažké a naozaj sa niet čoho báť, ale ešte k tomu je to skvelá, hravá a autentická možnosť propagácie, zviditeľnenia sa, prebudenia vnútornej kreativity a zvýšenia vášho sebavedomia.
Je čas byť pred kamerou v pohode!
Lekcie kurzu:
Cieľom tohto kurzu je presvedčiť vás o tom, že natáčať autentické videá a zažívať pohodu pred kamerou je nakoniec veľmi jednoduché a že tu nie je NIČ, čo by vás malo akokoľvek odradiť. Poďte do toho so mnou a ja vám sľubujem, že už v polovici kurzu s natáčaním vlastných, pohodových videí začnete a ešte k tomu vás to bude naozaj baviť!
Ako prekonať strach a ukázať, kým naozaj ste? V tomto videu vám priblížim na prvý pohľad banálnu, ale tak dôležitú vec, na ktorú veľa ľudí zabúda.
Prečo je dôležité, aby vás vaši zákazníci videli a ako to teda je s tým sebavedomím pred kamerou? Nikdy to nevzdávajte!
V tejto časti si povieme o jednej veľmi podstatnej veci, ktorú vám väčšinou nikto nikde neprezradí, a pritom je pre natáčanie autentických videí absolútne zásadná!
Do tohto kurzu ste nešli preto, aby ste natáčanie stále len odkladali. Po tomto videu vám už nezostane nič iné, len s natáčaním svojich autentických videí jednoducho začať!
Je veľmi dôležité vedieť, aký je zámer každého nášho videa. Čo týmto videom chceme naozaj povedať? Nie je to predsa vždy priamy predaj či ponuka. Často sa len chceme k svojim zákazníkom priblížiť. Jedna z mojich klientiek je súčasťou MLM (Multi-level marketing), ale jej obsahový marketing sme spoločne postavili napríklad na ukážke jej odvahy zložiť všetky staré rodinné fotografie svojich babičiek a namiesto toho si na prázdnu stenu namaľovať prekrásny farebný obraz. Cieľom teda neboli produkty, ktoré ju živia, ale zdieľanie jej odvahy. A prečo? Pretože presne o tom je autentický marketing.
Naozaj viete, s kým hovoríte? Je vaša cieľová skupina tou jedinou? Hoci sa do toho väčšinou nikomu nechce, je veľmi dôležité vedieť, kto je váš divák. Nie vždy je totiž vaším jediným divákom váš klient. O tom už podrobnejšie v tejto časti.
Pomerne často sa stáva, že sa človek ocitne v bode, kedy nevie, čo ďalej zdieľať. Verte, že ide o pouhé zdanie, pretože obsah sa dá čerpať práve z týchto troch základných „šuplíkov“.
Sila vášho príbehu či príbehu vašej značky je obrovská. Viete ale, ako ju využiť? Tzv. storytelling sa v súčasnosti radí medzi najefektívnejšie spôsoby odovzdávania myšlienok. Začnite aj vy využívať jeho silu.
Toto vie len naozaj málo ľudí, a predsa je to tak dôležité. Ako a čím teda nadviazať ten skutočný kontakt s divákom?
V tejto časti si ukážeme tri hlavné techniky, ktoré vám zaručene pomôžu k pohode pred kamerou, dozviete sa viac o prínose živých vysielaní a tiež si odnesiete podrobný návod, ako pracovať so čítačkou. Občas to človek dá tzv. „z fleku“, ale niekedy je jednoducho potrebné si text vopred pripraviť a k plynulému prednesu sa nebojte použiť čítacie zariadenie.
Technika tu nie je preto, aby vás brzdila. A keď nezastavila mňa, tak nezastaví ani vás. Budeme si podrobnejšie rozprávať o statívoch a svetle. Nie je totiž nad to, mať v kabelke okrem Coco Chanel aj statív. A svetlo môžete vyriešiť aj obyčajnou lampičkou.
V ďalšom dieli si budeme podrobnejšie rozprávať o mikrofónoch, pretože keď chcete niečo povedať, malo by vás byť počuť. V tomto videu vám ukážem rozdiel medzi tzv. klopovým a smerovým mikrofónom a povieme si, ktorý mikrofón je na čo vhodný. V súčasnosti sú kvalitné mikrofóny pre bežné používanie už len záležitosťou pár stoviek korún, takže ak máte chuť posunúť svoj nový koníček o úroveň vyššie, určite sa po nejakom fajn mikrofóne pozrite.
Štýl natáčania by sa mal líšiť podľa toho, kam budeme video dávať (či pôjde na YouTube, Facebook alebo Instagram). Rada by som vás povzbudila k tvorbe krátkych videí (tzv. reels) a tiež sa zamyslíme nad dĺžkou videa a dôležitosťou tzv. CAT (call to action = výzva k akcii).
V tejto časti sa dozviete, ako na jednu z najpoužívanejších funkcií pri úprave videa. Nájdete tu množstvo teórie a zároveň som pre vás pripravila aj krátky návod, ako na strih videa v mobile. Pre tieto prípady používam aplikáciu CapCut, v ktorej bol spracovaný aj tento kurz.
Sedieť alebo stáť? Čo rozhodne pred kameru nenosiť? A prečo je tak dôležitá gestikulácia? To všetko si preberieme v tomto záverečnom diele.
Tu môžete komunikovať s lektorom a ostatnými účastníkmi kurzu.
O lektorovi:
Edita Berková - kreatívny umelec, autentický marketing
1 kurz
Odjakživa milujem natáčať autentické, kreatívne videá, prebúdzať v ľuďoch odvahu zdieľať to, čo milujú a čomu veria, fotiť a fotografie ďalej upravovať do farebných liečivých fotoObrazov.
Autentický a kreatívny marketing je pre mňa oblasť veľkej radosti a slobody. Čím dlhšie v tomto kreatívnom neznáme pobývam, tým viac možností mi do života prichádza.
Teším sa, že sa na tejto ceste spoločne potkáme... :)
S láskou, Edita (www.editaberkova.cz)
Jana Radostová
5. 12. 2024
Dobrý den, nápad tohoto kurzu je určitě zajímavý, ale obávám se, že pohoda před kamerou u mě jen tak dlouho nebude fungovat. Ale pro někoho jistě může být velkým přínosem.
Kurzy pro radost
Dobrý den, Jano,
děkujeme Vám za Vaše hodnocení a krásných pět hvězdiček! 😊 Moc si vážíme toho, že jste kurz vyzkoušela, i když se Vám zatím pohoda před kamerou zdá jako výzva. Věříme ale, že s trochou tréninku a cviku by se to mohlo změnit – je to přece jen dovednost, kterou si člověk osvojuje postupně.
Pokud budete mít chuť, zkuste některé tipy z kurzu znovu a pomalu si je osvojujte. Třeba se nakonec před kamerou budete cítit přirozeněji, než byste čekala! 😊 Ať už se rozhodnete jakkoliv, děkujeme Vám za Vaši zpětnou vazbu.
Petra z Kurzů pro radost