Popis kurzu:
Hlavný prínos pri optimalizácii stránok pre vyhľadávače (SEO) môžeme realizovať vylepšením používateľského zážitku (UX) v jednotlivých kategóriách e-shopu. Používateľom môžeme predložiť tie najvyhľadávanejšie kategórie produktov, parametrov, vlastností či špecifikácií. Nebudeme to ale robiť od oka, ale rozhodovať sa budeme na základe analytických dát o hľadanosti.
V kurze sa naučíte:
- prečo riešiť UX v e-shopových kategóriách
- ako identifikovať kľúčové slová a frázy pre jednotlivé e-shopové kategórie
- ako si nad datasetom urobiť rýchlu analýzu kľúčových slov
- ako vytvoriť ideálnu kategóriu pre rôzne produktové skupiny (slúchadlá, šaty, náušnice)
- ako ešte efektívnejšie urobiť e-shopovú kategóriu za pomoci analytického nástroja
Chcete-li mať e-shopové kategórie spracované ešte lepšie než Alza, Mall či Glami, práve pre vás je určený video kurz SEO a UX
(zobraziť celý popis kurzu)
Po zakúpení kurzu budete mať nárok na tridsaťminútovú konzultáciu s lektorom zadarmo. V poslednej časti plateného kurzu nájdete kontakty na lektora.
Lekcie kurzu:
V úvodnom uvítacom videu sa dozviete, čo všetko sa v školení naučíte a prečo by ste toto SEO a UX školenie určite nemali premeškať.
V celej analýze budem používať niekoľko druhov softvéru. Niektoré sú platené, iné sú zadarmo. V tomto videu si ich všetky predstavíme.
Prosím, pošlite mi názov alebo popis, ktorý chcete preložiť.
V tejto lekcii sa naučíme nájsť všetky relevantné a vyhľadávané vstupné stránky + parametre, ktoré by mali správcovia e-shopov riešiť pre kategóriu Slúchadlá. K tejto lekcii si môžete stiahnuť: Ukážkový dataset posbíraných fráz s kontingenčnou tabuľkou, sluchadla.xlsx, ukážku najhľadanejších podkategórií Slúchadiel – sluchadla.png a ukážku najvyhľadávanejších parametrov – sluchadla-parametre.png.
Okrem toho, že si identifikujeme všetky relevantné vstupné stránky pre kategóriu šaty, pozrieme sa na zúbok veľkým fashion e-shopom Glami a Aboutyou. Čo myslíte, využívajú SEO na maximum? Majú príležitosť urobiť nejaké vylepšenia? Na to si odpovieme v tomto ďalšom školenom videu.
K tejto lekcii si môžete stiahnuť: Dataset fráz v exceli – sukne.xlsx, vizualizáciu najvyhľadávanejších vstupných stránok – sukne-landing-pages.png a vizualizáciu parametrových skupín a parametrov – sukne-parametry.png.
V tejto analýze si spracujeme analýzu kategórie náušnice pre konkrétny e-shop – klenotyamber.sk. Okrem toho, že si identifikujeme najhľadanejšie vstupné stránky, pozrieme sa tiež na to, ako s tabuľkou naložiť pri ďalšej optimalizácii. Dataset si naimportujeme do Collabimu aj so štítkami (vstupnými stránkami). Následne si budeme môcť vstupné stránky analyzovať, triediť od najhoršie optimalizovaných atď. K tejto lekcii si môžete stiahnuť: Dataset fráz v exceli – nausnice.xlsx, vizualizáciu najvyhľadávanejších vstupných stránok – nausnice.png a vizualizáciu parametrických skupín a parametrov – nausnice-parametre.png.
U analýzy sprchových kútov si ukážeme naozajstný analytický speed run. Analýzu, ktorá bude síce kompromisná a určite nie dokonalá, zato budete mať podklad pre základnú architektúru kategórie do 5 minút.
K tejto lekcii si môžete stiahnuť: Tabuľku s datasetom fráz a kontingenčnou tabuľkou – sprchove-kuty.xlsx.
Tu môžete komunikovať s lektorom a ostatnými účastníkmi kurzu.
O lektorovi:
Michal Binka - SEO konzultant
3 kurzy
Autor kurzu, Michal Binka, sa on-line marketingu venuje takmer 20 rokov. Posledné roky sa úzko špecializuje na SEO - optimalizáciu stránok pre vyhľadávače. Michal je autorom 2 veľmi úspešných kníh, Analýza kľúčových slov: Návod krok za krokom a SEO prakticky: Ako optimalizovať stránky (nielen) pre Shoptet. Jeho kompetenciu v obore dokazujú nielen spokojní zákazníci (medzi nich patrí aj Kurzypreradost.sk), ale aj certifikované partnerstvá od najúspešnejšieho SEO nástroja v ČR - Collabim a Zlaté partnerstvo v kategórii SEO najväčšej e-shopovej platformy v ČR - Shoptetu.
Jarda Majer
14. 12. 2024
Pečlivě vysvětlené postupy pro zvýšení návštěvnosti a zpřehlednění stránek, s důrazem na detailní analýzu a praktická řešení. Výsledkem je efektivnější struktura webu, která přiláká více zákazníků i organických návštěvníků.
Kurzy pro radost
Dobrý den, Jardo,
děkujeme za skvělé hodnocení a pět hvězdiček! 😊 Jsme rádi, že kurz splnil Vaše očekávání a ocenil jste podrobně vysvětlené postupy pro zlepšení návštěvnosti a struktury webu. Důraz na detailní analýzu a praktická řešení opravdu dokáže udělat velký rozdíl a přilákat více zákazníků i organických návštěvníků.
Přejeme Vám mnoho úspěchů při aplikaci získaných znalostí a ať Váš e-shop vzkvétá!
Eva z Kurzů pro radost