Popis kurzu:
V „Kurze SEO: Analýza kľúčových slov“ s Michalom Binkom sa naučíte vytvoriť najdôležitejšiu SEO analýzu pekne krok za krokom. Analýza kľúčových slov slúži k identifikácii relevantných a vysoko vyhľadávaných kľúčových slov a fráz, na ktoré sa konkrétny e-shop alebo iná webová stránka chce zobrazovať.
V kurze sa naučíte:
- ako zhromaždiť všetky relevantné a vyhľadávané kľúčové slová a frázy
- ako očistiť dáta v nástroji OpenRefine
- ako kategorizovať frázy (rozčleniť ich do tematicky súvisiacich blokov)
- ako vizualizovať dáta pomocou kontingenčných tabuliek
- ako analýzu kľúčových slov využijete v praktickej práci
Ak chcete na vašich stránkach robiť SEO komplexne, systematicky a strategicky správne, bez analýzy kľúčových slov sa neobídete. Spracovanie tohto dokumentu je technicky aj časovo náročné, preto je dobré neexperimentovať, ale riadiť sa skvelým návodom, ktorý vás celým procesom prevedie pekne krok za krokom
(zobraziť celý popis kurzu)
Podrobný návod na analýzu kľúčových slov nájdete práve v tomto kurze Michala Binky. Naučíte sa analýzu nielen vytvoriť, ale aj využiť v praxi.
Po zakúpení kurzu budete mať nárok na tridsaťminútovú konzultáciu s lektorom zadarmo. U poslednej časti plateného kurzu nájdete kontakty na lektora.
Lekcie kurzu:
V úvodnom videu si v skratke povieme, čo všetko nás dnes čaká.
V cieľoch školenia si podrobnejšie prejdeme jednotlivé kroky, ktoré nás budú čakať.
Prosím, pošlite mi názov alebo popis dielu, ktorý chcete preložiť.
Celé školenie si budeme ukazovať na vzorovom, reálne fungujúcom e-shope. Predstavíme si stránky, ktoré budeme vďaka analýze kľúčových slov optimalizovať. Na odkaze nižšie si môžete stiahnuť ukážkovú analýzu kľúčových slov, ktorú budeme vo videu od základov pripravovať.
Analýza kľúčových slov sa spracováva v aplikácii MS Excel. V tomto videu si prejdeme procesom prípravy celého dokumentu.
Zozbierame dáta z analytických nástrojov Google Analytics, Google Search Console, Screaming Frog SEO Spider. Nájdeme súvisiace frázy a frázy z našepkávačov (pomocou Collabimu), Svätého grálu (Collabim), Ahrefs Key Exploreru a Ahrefs Site Exploreru.
Chcete sa vyhnúť plateným nástrojom na ťažbu kľúčových slov a fráz? Môžete vyskúšať Ubersuggest, Keyword Tool, plánovač kľúčových slov od Skliku alebo Google Ads.
Predtým, než naimportujeme dáta do OpenRefine (nástroja na očistenie dát), si dataset upravíme do podoby, v ktorej nám budú fungovať skripty na automatické prečistenie.
Na prečistenie dát použijeme postup od Martina Žatkoviča, konkrétne z jeho článku Analýza kľúčových slov na maximum – automatizácia. V tomto videu si teda klastrujeme dáta v OpenRefine, následne si zistíme vyhľadávanosti a pozície vo vyhľadávačoch u už vyčisteného datasetu. Získame tak už finálny dátový podklad pre analýzu.
Frekvencia výskytu fráz budete potrebovať pri kategorizácii datasetu. Táto tabuľka vám pomôže pri klasifikácii podľa priorít – t.j. napr. podľa toho, koľkokrát sa konkrétna fráza vyskytuje v analýze kľúčových slov. Na druhej strane sa môžete rozhodnúť, že frázy, ktoré sa v kľúčovke vyskytujú len raz alebo dvakrát, nebudete vôbec klasifikovať (rozdeľovať do určených klasifikačných schém / parametrových skupín).
V tejto lekcii sa naučíme kompletné zakategorizovanie fráz. Rozdelenie jednotlivých fráz do parametrových skupín (kategórií/dimenzí), priradenie priorít, overenie správnosti zaradenia, vytvorenie vstupných stránok pre jednotlivé skupiny (shluky) fráz.
Kompletný video tutoriál, ako nad analýzou kľúčových slov vytvoriť pekné a prehľadné grafické a dátové výstupy. Ukážeme si, ako si zoradiť vstupné stránky od najhľadanejších po najmenej hľadané, ukážeme si, ktoré vstupné stránky sa nám už rankujú a ktoré nie. Roztriedime si jednotlivé vstupné stránky do hlavných kategórií a podkategórií. Pod prioritou č. 3 si krásne zobrazíme obsah vhodný pre blogové témy a rozširujúci obsah.
Vďaka vizualizácii dát získate kompletný prehľad všetkých vstupných stránok, ktoré by mali vaše webové stránky obsahovať. Na jednotlivých vstupných stránkach (landing pages) si môžete zobraziť všetky kľúčové slová a frázy, ktoré by mali byť na stránkach obsiahnuté.
Tu môžete komunikovať s lektorom a ostatnými účastníkmi kurzu.
O lektorovi:
Michal Binka - SEO konzultant
3 kurzy
Autor kurzu, Michal Binka, sa on-line marketingu venuje takmer 20 rokov. Posledné roky sa úzko špecializuje na SEO - optimalizáciu stránok pre vyhľadávače. Michal je autorom 2 veľmi úspešných kníh, Analýza kľúčových slov: Návod krok za krokom a SEO prakticky: Ako optimalizovať stránky (nielen) pre Shoptet. Jeho kompetenciu v obore dokazujú nielen spokojní zákazníci (medzi nich patrí aj Kurzypreradost.sk), ale aj certifikované partnerstvá od najúspešnejšieho SEO nástroja v ČR - Collabim a Zlaté partnerstvo v kategórii SEO najväčšej e-shopovej platformy v ČR - Shoptetu.
Jarda Majer
14. 12. 2024
Skvělý kurz, velice přínosné.
Jarda Majer
“SEO – Analýza klíčových slov” skvěle ukazuje, jak najít a využít ta nejrelevantnější slova pro vyšší viditelnost v organických výsledcích. Lektor postupně provede procesem klíčové analýzy, její správnou strukturou i promyšlenou implementací. Výsledkem je efektivnější a cílenější obsah, který přitahuje kvalitní návštěvníky a zvyšuje šance na lepší konverze.